Investor
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. Bratislava
Vyšší dodávateľ
Združenie “IS – Marti Contractors”
Obdobie výstavby
apríl 2006 – december 2009
Popis objektov:
- východný portálový úsek
- západný portálový úsek
- pravá tunelová rúra
- ľavá tunelová rúra
- únikové cesty
- vozovka a chodníky v tuneli
- odvod oplachových vôd
- odvod drenážnych vôd
Technológia výstavby:
Tunel sa razil metódou NRTM – Nová rakúska tunelovacia metóda – za pomoci vrtno-trhacích prác.
Realizované práce:
- hĺbenie a stabilizácia portálových zárezov
- razenie pilierových štôlní, profil 51,23 m2, dĺžka 180 m
- betonáž pilierov
- razenie tunelových rúr, profil 80,2 m2
- dĺžka ĽTR (ľavej tunelovej rúry) 943,07 m
- dĺžka PTR (pravej tunelovej rúry) 929,03 m
- množstvo striekaného betónu 19 000 m3
- množstvo vyťaženej horniny 175 730 m3
- doba razenia 18 mesiacov 10/2006 – 03/2008 (vrátane razenia a betonáže pilierových štôlní)
- razenie únikových ciest, dĺžka 64,2 m, profil 30,41 m2
- sekundárne ostenie
- ĽTR : dĺžka razenej časti 943,07 m
- ĽTR : dĺžka hĺbenej časti 56,53 m
- PTR : dĺžka razenej časti 929,03 m
- PTR : dĺžka hĺbenej časti 63,78 m
- dĺžka bloku: 10 m
- množstvo liateho betónu: 28 300 m3 – razená časť
- množstvo liateho betónu: 2 600 m3 – hĺbená časť
- doba betonáže: 11 mesiacov (11/2007 – 09/2008)
- odvodnenie
- vozovka
- chodníky
- káblové trasy